Wat kun je meemaken als Marketing & Communicatie Specialist?
Wat speelt er in de markt? En hoe sluit dat aan bij onze doelgroep, maar ook onze dienstverlening? Welke boodschap ga jij gebruiken om onze potentiele klanten te overtuigen van onze meerwaarde? Je bent het startpunt van de propositie en bent in staat om zowel interne als externe stakeholders te verbinden. Door het maken van ijzersterke proposities en deze door te vertalen naar vernieuwende campagnes bereik jij onze doelgroepen en draag je bij aan de omzet van Intermax.
Ja, je leest het goed. Bij ons werken vooral IT-ers, sterk inhoudelijk georiënteerde collega’s en best wel wars van verkooppraatjes. Dus jouw proposities of uitwerkingen voor campagnes wordt extra kritisch gelezen: klopt het wel, beloven we niet te veel, is het verhaal niet te stellig, moeten we geen voorbehoud maken etc. Ga je dan van nature vooral lopen pushen, eindig je in een welles-nietes discussie en ga je niet succesvol zijn. Maar ben je naast vasthoudend ook transparant en geef je op eigen initiatief de juiste achtergrond info, doet logica bij jouw collega IT-ers de rest. En heb je een campagne gedraaid: laat de resultaten zien en vier het samen.
Marketing is niet een nieuw begrip binnen Intermax, maar het wordt pas recent naar een hoger niveau getild. Het team bestaat uit twee marketeers, waarvan eentje recent is aangesteld en de ander er al jaren werkt. We zijn een team zonder specialismen wat ons breed inzetbaar maakt. Krijg jij juist energie van het aankomende event? Dan organiseer jij hem! Maar dat grote onderzoek waar je tegenop kijkt? Dat pakt de andere marketeer (met je) op. Ontwikkeling en persoonlijke talenten staan hierin centraal.
De leadgeneratie campagne, waar je hard aan hebt gewerkt, staat een aantal dagen live, maar de leads blijven achter. Wat doe je? Nog even afwachten in de overtuiging dat je de campagne doordacht hebt opgezet? Afwachten, parkeren en verborgen houden, leiden niet tot succes bij Intermax. Je vergeet de inspanning en je gaat voor het resultaat. Dus neem je alles nog eens onder de loep. Je zet A/B tests in, je kijkt naar knoppen en afbeeldingen, werkt aan een verbeterde call-to-action, speelt met copy en schakelt met je SEA leverancier. Door telkens te tweaken ontstaan de aantallen en de conversies die passen bij de doelstellingen van de campagne. Dankzij een goede analyse, deeloplossingen slim te combineren, geduld en resultaatgericht handelen, maak je van deze campagne alsnog een succes.
Wat ga je doen als Marketing & Communicatie Specialist?
Als Marketing en Communicatie Specialist ben jij medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van effectieve marketingstrategieën en -plannen die aansluiten bij onze bedrijfsdoelstellingen. Je zorgt voor heldere proposities door middel van (klant-)onderzoek en vertaalt deze naar de verschillende markten. Je borgt hierin de strategie en executie van de campagnes en krijgt de kans de merkpositionering van Intermax verder vorm te geven. Dat is de Intermax Manier.
Het marketingteam is een klein, hands-on team en bestaat uit een Senior Marketeer, een Content Marketeer en een Marketing & Communicatie Specialist (deze vacature). Je rapporteert aan de Commercieel Directeur. Om jouw werk succesvol uit te voeren, werk je ook intensief samen met de collega’s van Servicemanagement, Portfoliomanagement en Sales. Deze teams zijn eveneens onderdeel van het grotere commerciële team bij Intermax.
Voorkomende taken en verantwoordelijkheden:
- Ontwikkelen van marketingstrategieën en -plannen die aansluiten bij de bedrijfsdoelstellingen (zoals behouden van de hoge NPS en stimuleren van upsell/cross-sell).
- Ontwikkelen en uitvoeren van cross mediale branding-, cross- en upsell campagnes.
- Opbouwen van branchekennis en -inzichten en deze vertalen naar effectieve marketingmiddelen, potentiële partnerschappen, events en acties.
- Bedenken en uitvoeren van activiteiten voor specifieke product-marktcombinaties.
- Beheren van marketingbudget en analyseren van resultaten van marketinginspanningen.
- Bijdragen aan de ontwikkeling van nieuwe proposities en de Intermax Manier, onze unieke aanpak.
Wat breng je mee?
- Een hbo-diploma in de richting van Marketing, Communicatie, Commerciële Economie of vergelijkbaar.
- Zo’n 5 Jaar ervaring in B2B marketing (online/offline, campaigning, concept/propositie ontwikkeling en realisatie).
- Het managen van projecten en de omgang met leveranciers gaat je goed af. Nadat een opdracht is gerealiseerd blijf je de resultaten monitoren en door ontwikkelen.
- Je bent analytisch, adviserend, servicegericht. Je weet van aanpakken en kan goed doorpakken.
- Je neemt collega’s mee en laat hen leren van jouw kennis en ervaring.
Dit is ons aanbod
- Een functie voor 32 tot 40 uur.
- Direct een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
- Met een onbeperkt studiebudget alles uit jezelf halen: opleidingen, trainingen, cursussen of leerpaden via onze Intermax Academy, alles om je verder te ontwikkelen en je kennis te vergroten, zowel persoonlijk als professioneel.
- Salaris dat past bij je kennis en ervaring.
- De keuze uit een reiskostenvergoeding of een NS Businesscard.
- Een iPhone en een laptop (Apple of Dell).
- Vele andere fijne secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een goede pensioenregeling en aanvullende inkomensverzekeringen, 8% vakantiegeld, internet- en sportvergoeding, hybride werken, hardloopgroepen, stoelmassages, 25 vakantiedagen en de mogelijkheid om per jaar 10 extra dagen bij te kopen.
- Als ‘Intermakker’ draag jij bij aan ons succes, daarom deel je ook mee in onze winstdelingsregeling en je hebt de mogelijkheid om te participeren in Intermax.
- Een stimulerende werkomgeving met leuke, gedreven en professionele collega’s in een warme sfeer waar je goed jezelf kunt zijn.
- En last but not least: leuke teamuitjes, game avonden, lekkere koffie, vers fruit en heerlijke lunches, gezellige borrels en personeelsevents.
Robbie van den Brink
IT Recruiter
- Bel 06-22782684
- r.vandenbrink@intermax.nl
Solliciteren bij Intermax, hoe gaat dat?
Bij ons passen mensen die van nature ‘nieuwsgierig’ zijn. Die met de twinkeling in de ogen praten over hun vak, die geïnteresseerd zijn en sociaal vaardig. Teamplayers. Die bij de Rotterdamse no-nonsense cultuur passen en onderdeel willen zijn van een organisatie die cruciaal IT-werk verricht voor de maatschappij. Ons sollicitatie proces is ook recht toe recht aan. Hierbij willen wij graag zorgvuldig maar niet onnodig lang over jouw sollicitatieprocedure doen.
We laten je binnen 48 uur weten of we je uitnodigen voor een gesprek. Wij nemen contact met je op voor een eerste korte telefonische kennismaking en om een ontmoeting op een van onze kantoren in te plannen. Ook vragen wij je naar een salarisindicatie zodat de verwachtingen over en weer helder zijn.
Tijdens de kennismaking kom jij vooral informatie bij ons ophalen. Wie is Intermax, met welke technieken werken wij, wat maakt het werken bij Intermax uitdagend, welk toekomstperspectief bieden wij jou, wie worden jouw collega’s etc. Daarnaast zijn wij natuurlijk ook benieuwd naar jou!
Als je enthousiast bent geraakt over de functie en onze organisatie dan vragen we jou een online assessment te maken. Deze bestaat uit een persoonlijkheidsvragenlijst en een capaciteitentest. De uitkomsten van het online assessment worden aan je teruggekoppeld en jouw akkoord wordt gevraagd om de rapportage met je toekomstig leidinggevende te delen.
Tijdens het expert interview gaan we dieper in op jou als persoon en bespreken we jouw drijfveren en (technische) kennis. Voor jou is er de mogelijkheid om verder helder te krijgen wat jij precies gaat doen in de functie waarop je gereageerd hebt.
Is er een goede wederzijdse match? Dan doen wij je graag een passend aanbod. Onze HR Business Partner neemt deze telefonisch met jou door.
Wanneer je ons aanbod accepteert zet HR de integriteitsscreening voor je in gang. Veiligheid en vertrouwelijkheid is een belangrijk aspect van ons werk, wij zullen jou daarom vragen om een Verklaring Omtrent Gedrag en onze externe partner zal jouw referenties nagaan.
Staan alle seinen op groen en is de arbeidsovereenkomst getekend? Dan start HR het onboardingsproces om jou als Intermakker op je eerste werkdag te verwelkomen. Je bent klaar om aan een mooi nieuw hoofdstuk in je loopbaan te beginnen!